HTML

Budapesti Céginfó blog

Érdekes cikkek, leírások a magyar és nemzetközi internetes trendekről. Marketing, vállalati hírek, trendek, érdekességek, hasznos tanácsok...

Utolsó kommentek

Nettó online reklámköltés 2009-ben

2010.04.07. 11:26 budapesticeginfo

 

 

A tavalyi évhez hasonlóan idén is a Napi Gazdaság konferenciáján hozta nyilvánosságra az MRSZ és az IAB Hungary az előző évre vonatkozó, becsült nettó reklámköltési adatokat (pdf).

A legfontosabb hír a számunkra, hogy az IAB becslése szerint az online piac – a várakozásokkal ellentétben – nem csökkent, sőt 6,9%-kal növekedett az előző évhez képest. A teljes nettó online reklámköltés 23,3 milliárd Ft volt, amivel az internet 14,4%-os részesedést hasított ki a teljes reklámtortából. (A mobil hirdetési piac mérete 2009-ben 480 millió Ft volt.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A teljes reklámpiac 19,2%-kal, 162,02 milliárd Ft-ra csökkent, s a legnagyobb veszteségeket nem meglepően a rádiós (-30,1%), közterületi (-29,7%) és print (-27,8%) reklámpiac szenvedte el. Az offline csatornák közül a tévé az előbbi három területnél lényegesen kisebb mértékben, 16,5%-kal csökkent az előző évhez képest. Az internet mellett egyedül a mozi hirdetések tudtak növekedést felmutatni (+8,1%), ennek a piacnak a mérete azonban eltörpül a többi mellett.

Ha az online reklámtorta szeleteit tekintjük, a legnagyobb részt továbbra is a display hirdetések teszik ki, arányuk azonban a tavalyi 63%-ról 59%-ra csökkent. Maga a display költés összege stagnált, ami azt jelenti, hogy a kisebb szereplőknek ki kellett pótolniuk a két nagy – Origo, Sanoma – már említett veszteségét.

A listing hirdetések piaca szintén stagnált, ami azt jelenti, hogy a feltehetően csökkenő ingatlan, állás és autós listázásokat más források (aukciós oldalak? árukeresők?) pótolták.

Az online hirdetési piac bővülése főleg a keresőhirdetés növekedésének köszönhető, amely az előző évi 17%-os részesedését 2009-ben 22%-ra növelte, 5,1 milliárd Ft-os költést realizálva.

Az email hirdetés szintén növekedett 2008-hoz képest, így 2009-ben már 4%-os részesedésre tett szert.

 

 

 

 

 

 

 

 

Az online reklámtorta, 2009

 http://www.rabbitblog.hu/2010/03/30/netto-online-reklamkoltes-2009/

Szólj hozzá!

Címkék: budapest rádió internet mozi magyarország 2009 nettó internetes költés online megjelenés reklámköltés tv reklámköltés 2009

A bejegyzés trackback címe:

https://ceginfo.blog.hu/api/trackback/id/tr231901204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása