Egy friss felmérés szerint tavaly az autós piacon a hirdetési kedv és az olvasási kedv is jócskán megrottyant. Ez a gazdasági válságnak tudható be - illetve ez a legjobb indok általában - , ami miatt az autós portálok és offline változatuk reklámbevétele 2008-hoz képest több mint 40-50 %-al esett vissza. Amerikában is ugyanúgy volt válság tavaly is, de ott úgy oldották meg ezt a problémát, hogy a hirdetési piac kicsit átváltozott. Felismerték, hogy a szponzoráció, egyes cikkek támogatása sokkal többet jelenthet és nem utolsó sorban hosszabb távú megjelenést biztosít. Lehetséges, hogy ez a forma lassan hazánkba is el fog terjedni, de bizonyos mértékű tartózkodás tapasztalható e téren. Bizonyára az újszerűsége miatt.
Tényleg érdemes átgondolni ezt a hirdetési lehetőséget, mert viszonylag reális áron, hosszú megjelenést kapunk.
Becslések szerint az idei év változásokat és növekedést hozhat. Az első három hónapban az autós portálokon több volt a hirdető, mint a tavalyi év ugyanezen időszakában. Bár mindenki óvatosan beszél ezekről az adatokról és a várható növekedésről, de talán ez is jelzi azt, hogy szép lassan megyünk kifelé a válságból.
Kapcsolódó téma: Nettó online reklámköltés 2009-ben
_Petyusz
Utolsó kommentek